Lugna o fina nu..

Har läst Nellies blogg, eller ja.. Ett inlägg har jag läst, kändes som de var tvunget i o med allt ståhej kring denna överdomare, o ridsport ponny cup. Jag läste alltså detta inlägg och kände att de var värt och skriva ett par rader om. Jag vill börja med o skriva att jag skriver mina åsikter. De betyder inte att andra har fel, och jag skriver åsikter byggda på de jag har läst. Jag har alltså fått inte fått hela bilden men jag skriver i den uppfattningen jag fått.

Tycker inte att Nellie gjort fel som skrivit ut de i sin blogg, de är hennes blogg som speglar hennes värld. Ingen annans. Sen kan jag tycka att hon är lite väl ung för o se situationen på ett rättvist sett, jag menar när man är så ung förstår man oftast inte andras syn på saker o ting, its my way or the high way ungefär. Jag tycker att så som jag läst de så har Ulla G**** som i detta fallet var överdomare betett sig mer efter Nellies ålder än Nellie gjort.

All respekt till att en överdomare måste sköta sitt jobb och att framhoppningen är en viktig del på en tävlingsplats, men när du jobbar med barn är de också viktigt att agera efter de, prata med förläldrar eller ta en lugn konversation med ungdomen i fråga. Att skrika och gapa och kränka ponnyer är inte att göra de bästa av situationen. Sen kunde Nellie agerat på ett annat sätt, men återigen hon är knappt 13 år, de är inte hennes ansvar o agera vuxet.

All cred till Dig Nellie, jag hoppas du kan gå vidare och minnas de bra stunder du och din ponny haft och stoppa undan denna tråkiga händelse.

Sedan vidare till Nellies läsare, NI om några har betett er sjukt omoget. Visst vill ni vara på Nellies sida och visa er förståelse, men "mordhot" och dåligt uppförande får inte Nellie att tycker bättre om er, de får bara många andra människor att tycka sämre om er. Tycker de var de sämsta man kunde göra, att lägga sig i på ett sådant sätt att de hela går överstyr?! Inte ok. Cred till Nellie, en liten spark i sidan till Ulla, hoppas du lärt dig något utav detta. All ris jag har till Nellies läsare.

//C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0