Torsdag

Underbara Torsdag.. Eh..ja? Visst har de varit en bra dag fram tills för ca 2 timmar sen, haft en underbar eftermiddag/kväll med min Pappa, hans fru Annika och min Farbror Martin, helt great! Sen stack jag till stallet en sväng, för att för första gången på över en vecka så kände jag verkligen för o åka dit och träffa lite folk. Hmm.. Gick snabbt över, slutade med att jag åkte därifrån i tårar, illamående och ilska.
 
Jag fattar inte hur de änns kan vara lite okej och ljuga för att få någon annan och se dum ut och för att man själv ska vara den alla tycker synd om, den folk ska tycka bättre om, den som gjort allting helt rätt. Jag har länge kännt som ni vet och som jag skrivit att jag inte vill åka till stallet, jag vill inte träffa folk, jag undviker folk och mår dåligt när jag är där, är jag där ensam är de helt ok, älskar mina odjur men är jag där bland folk så mår jag bara dåligt. Mest är de nog för att jag inte är något fan av elakhet och missunsamhet och de finns mycket sånt på Alleby just nu. Men mycket har jag också senaste veckan kännt att folk tyckt illa om mig, blängt, låtit bli o hejja mm. mm. Folk är sådana rätt ofta utan anledning, men de har liksom stärkts. Och idag fick jag reda på varför folk tycker så illa om mig där ute. Inte för att de var något av sanning som kommit ut, men visst avskyr folk mig där ute. Härligt inte sant?
 
Inte konstigt att man mått så dåligt över o åka till stallet. Men jag är färdig nu. Kollar efter stallplats någon annanstans, trots att Alleby är "vårt" stall, och för mig är de faktiskt hemma, och folk har lyckats få mig ovälkommen där jag själv bor. De är egentligen helt sjukt, men vad ska jag göra. Tänker inte sjunka till samma nivå. Jag vet att jag är svår men jag ber alltid om ursäkt. Men nu är de bra. Trivs inte och vill flytta Ninja omgående. Hon förtjänar att stå på ett stall där folk inte ser hennes ägare som en idiot. Jag är färdig.
 
Fin torsdag, inte sant? Och imorgon.. Födelsedag.. aja! Detta lär ju förstöra den helt o hållet.... Men vad ska man göra...  Nåja Hej på er! :/
 



Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

:(

2012-08-31 @ 12:10:34
Postat av: Anonym

Helt sjukt att man håller på så! Tycker verkligen synd om dig, för såhär borde de inte vara! :( ❤

2012-09-01 @ 01:08:19
Postat av: Anonym

Jag vet precis hur du känner har varit utsatt för det själv. Jag red på alleby förut men privat ryttarna fick mig att sluta bara för att man inte hade råd att ha egen häst fick man rida någon annans vilket "ni" verka tycka va fel. Ni sa aldrig hej och bara kolla på en som om man vore ett miffo. Jag hata det själv och önskar att det inte skulle gå så långt att jag la av men något jag värkligen älskade. Men hoppas du hittar något bra ställe att ställa din uber fina häst. Jag önskar dig all lycka till. Även om jag inte gillade dig förut har din blogg förändrat min syn på dig helt och hållet. Ni såg ut att alltid vara så lyckliga ni tog mest plats men jag har nu fattat att det inte har varit så lätt. Kommer bli kul att följa vad som hände framöver :)

2012-09-01 @ 18:10:59
Postat av: Belindaahhhhhh

Jag tycker inte illa om dej alls! <3
Har hört något om dej med kommer inte ens ihåg va de var för de tog jag inte in i mitt huvud eftersom jag visste att de inte var sant! <3

2012-09-03 @ 20:22:47
Postat av: Anonym

Måste skriva en liten kommentar när man läst.
Red på alleby förut och i början va verkligen alla med alla typ. Va en sån himla mysig stämning.

Men ju fler som fick egna hästar ju sämre blev stämningen.

Men du ska veta att jag faktiskt alltid sett up till dig även om vi inte pratat något. Du har alltid verkat så sjukt glad och rider så otroligt duktigt.

Så alla som var på alleby tyckte inte illa om dig. Även om vi inte kände varandra speciellt bra :)

2012-09-03 @ 21:05:05
Postat av: Anonym

Jag vet oxå att det finns sjukt många som ser upp till dig de vet jag, men det är inte alltid så lätt att säga de lixom.. Och dom som tycker illa om dig, de är så få personer föremot dom som ser upp till dig och tycket du är grym! Och jag tycket verkligen att du ska veta att det finns så mycket människor som gillar dig! :)

2012-09-03 @ 23:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0