Bananskal

Påväg till jobbet imorse fick jag reda på att en av de ryttare som skulle vara med på KM gått o blivit sjuk, så tråkigt! Men fick då erbjudande om o själv vara med på hästen hon skulle haft, en D ponny vid namn Hera. Jaa visst, de kan väl vara skoj på skämt och åka omkring där lite grann på en häst jag aldrig suttit på tänkte jag haha.. Så efter jobbet åkte jag i all hast till Alleby, eller först hem, bytte om - upp till alleby kasta i mig en macka och rakt in i manegen där hästen redan var färdig, med sadel o träns, skrittad o travad - snacka om o komma i sista sekund. Hoppar upp på hästen och rider något varv i galopp i varje varv, sedan bort till ridhuset och rida gymkhana på henne.. Eh jaa.. Blev ju inget annat än spännande!
 
Hästen skötte sig prima, hon är lite svår o bromsa och lite svår och svänga men allt annat fungerar som det ska, hon är snäll och orädd! Så finns ju inget o klaga på! Går ju och svänga henne, tar bara lite längre tid än med andra hästar haha! Så har därför inte hunnit blogga något idag, kom nyss hem. Var ju tvungen och ta hand om Ninja efter hela spektaklet också, sedan hem käka och nu ligger jag äntligen i säng! Tokigt.. Haft en perfekt mysstund med mina bästa också! <3
 
Har fotat lite idag, invigt nya kameran på riktigt! Så ni får massa bilder imorgon när tävlingen är slut!
Puss o kram på er / C
 
Haha söt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0