Galenpanna!!

Min häst var heeeelt skogstokig idag, haha! Nog för att hon kan vara lite pigg men de här var sjukt.. Hade ingen större lust o bara harva runt i lilla ridhuset så red med på en av Mikaels lektioner istället, dom skulle visserligen hoppa men jag red runt mestadels för mig själv ändå medans dom andra hoppade o hade roligt!

Märkte direkt att Ninja hade mer energi än vanligt redan när jag satt upp, men hon är bara väldigt pigg ibland så tänkte inte på de så mycket.. Sen när vi börja trava låg hon på i varje steg, så fort jag släppte efter i handen för o bli passiv så trava hon på i en jäkla parra! Och när jag försökte skritta bara taktade hon haha... Okej tänkte jag, lite galopp så lugnar hon sig säkert, mm.. En häst kom lite nära bakom henne och hon drog iväg som en jäkla rodeohäst och bocka och sköt bakut som en annan blådåre, lyckades skrämma hästen bakom så mycket att den stackars tjejen flög av, lyckligtvis gick de bra men ändå haha toka!! Efter bara en liten stund drog hon ytterligare en repa med bakutsprång bara för att en häst 2 hästar bakom ökade farten lite.. Hmm.. Och 3e gången när en häst hoppade hinder bredvid henne när jag skritta på spåret.. Eh aa..

Hon brukar liksom vara världens snällaste och inte göra mer än o max ruska lite på huvudet haha.. Men idag var de rodeo! ;)

Måste sova, puss! /C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0