It's all about power

Jisses silken fredagkväll de blev! Skulle tränat med allebyarna på en lektionshäst ikväll egentligen, men blev sen på jobbet så fick helt enkelt stå över, stack upp iallafall och mockade och tog hand om min prinsessa och gick sedan bort till ridhuset för att titta. De visade sig att Zazou var på lite busigt humör och Felicia var inte riktigt så sugen på och hoppa honom när han var på de humöret så dom fråga om jag ville rida, "eh ja visst de kan jag väl om ni vill" haha, lite chockad sådär, men tänkte att de kan ju absolut vara roligt! Så upp på hästryggen men Filles hjälm, mina nya vinterkängor som jag haft på mig högst 30 minuter sen köp haha, och ridstrumpor.. Men de gick, jag hade lite svårt och ställa in mig på honom, Ninja är ju så sjuuuuukt lätt och plocka in galoppsprång på, ovanligt lätt, ibland för lätt nästan.. Något en normal häst inte är, P var de inte och Zazou var väldigt lik honom i typen, kort o gott hade jag svårt och se distanserna, han har ju mer galopp än vad Ninja har, större språng liksom! Så de var svårt o hoppa honom, de måste jag säga! Men vilken häst!! Helt otrolig, jätterolig och rida på hinder och på backen! Där har dom ett riktigt stjärnskott! Verkligen jätteglad att jag fick rida honom, de är precis detta jag behöver, min ridning behöver hoppa många hästar så jag lär mig distanserna bättre, har väldigt svårt och se dom ibland! Men de kommer väl! ;)
 
Riktigt kul hur som helst!
 
Imorgon sticker jag och 3 kompisar till Ullared, nämligen Jag, Jenny, Olle o Flisan! Annorlunda blandning på folk! Vi 4 umgås inte som oftast haha, men de blir skoj! Shopping blir de iallafall, skönt när alla räkningar och allt är betalt så man vet vilka pengar man kan röra sig med till alla julklappar och grejjer!
 
Nu ska jag sova, är helt slut efter o ha jobbat hela dagen och sedan ridit på fina Zazou!
Puss o Kram / C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0