Kom ner på jorden

Jag måste bara ta upp detta, jag börjar skratta åt det samtidigt som det gör mig vansinnig. I grund och botten handlar det om varför jag vill byta klubb men det har byggts på och nu känner jag verkligen att de bara går o skratta åt.. Börjar med de här.. Många har åsikter kring gymkhana, helst mycket negativa åsikter tyvärr men så är de ju. Men våran hemma klubb, Alleby är klubben som ofta förknippas med gymkhana, där är det annorlunda! De flesta har ett öppet sinne för gymkhanan och tycker det är roligt och fartfyllt spännande! De som inte håller på själva vill hålla på eller tycker bara det är fantastiskt kul o titta på! Fantastiskt att vi har så mycket elever och föräldrar som kommer o kollar och hejjar på sin hemmaklubb på exempelvis lag SM! (Som egentligen klassas som en stor tävling) Vad jag tycker är pinsamt och skrattretande som samtidigt gör mig förbannad är att vår såkallade Styrelse & Ungdomssektion bryr sig inte ett skvatt.

Inte ett skit, jag tror de var 1 person från vår styrelse och Ungdomssektion totalt (förutom Olivia som red och Felicia som sprang som funktionär) som var o kolla på LAG SM!!!! Skandal.. Här snackas de hejvilt om att man ska stötta klubben och våra ryttare och alla är såååååå fantastiska och ställer upp såååååå mycket....? Eh ja.. Här kommer vårat biggest issue, folk har för höga tankar om sig själva, alla gör allt o alla är fantastiska.. Många kommer vakna av en ishink en vacker dag medans vissa aldrig kommer lära sig, tyvärr! I min mening är nog inte folk så perfekta som dom tror bara för att dom köpt sig en häst.. Ridsportens största issue är att folk tror sig.. Nästan alla kan o vet bäst och nästan alla är väldigt orädda för o tala om hur fantastiskt bra dom är.

De här handlar faktiskt om att jag fått svart på vitt att folk hittar på ursäkter för o slippa kolla på gymkhana o slippa hjälpa till på gymkhanan medans vi gymkhanaryttare prompt måste hjälpa till på både dressyr o hopp.. Ja.. Dubbelmoral?? Tål o tänkas på.

Hare gött haj!
/C


Kommentarer
Postat av: Amanda Josefsson

Det känns som att människor som inte är delaktiga i gymkhanan har såna förnedrande tankar om sporten, det är nästan så att jag inte vågar säga att jag rider gymkhana för vissa människor som har med hästsporten att göra. Man blir så jäkla dömd bara för det! Det är som att gymkhanan inte räknas, det är "bara" hoppning och dressyr som ÄR något, det är riktigt dåligt tycker jag. Allt ska se och låta så bra tills det väl gäller, då vänder alla en ryggen, bara för att man rider gymkhana. Det är helt sjukt, men folk som gör så vet inte vad det innebär att rida i denna grenen! Det är så mycket mer än vad det ser ut som :)

2012-12-21 @ 15:15:57
URL: http://mandie.nu
Postat av: Annelie

Gillar dina "åsiktsinlägg" skarpt. :)

2012-12-21 @ 21:02:32
Postat av: Peder

Sprang också funktionär ex antal heat

2012-12-22 @ 20:41:16
Postat av: Viis

Så rätt skrivit! Förstår inte varför folk ska "se ner" på gymkhana liksom?? :0

2012-12-23 @ 17:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0