2 ridpass i ett

Hallojsan!
Tänkte dra båda ridapassen idag i samma inlägg, bra va?
Imorse red vi "dressyr" även kallat trimmning elr markarbete hos oss hoppryttare! ;)
Värmde upp Ninja lite grann i skritt o trav innan Sandra satt upp, shit vilken ryttare! Heeelt grymm, ninja började typ jobba sig och var tjaffsig en stund men de löste Sandra rätt fort, på slutet längde hon ut steget ordentligt och låg stadig på bettet, inga dumheter liksom, sedan fick jag sitta upp. Gick väl helt okej, man är ju ingen Sandra Carlsson direkt, men joo de gick bättre när hon hade ridit. Vi jobbade jättemycket med sitsen också o hon ville förändra min sits ganska mycket, fram med skänkeln o fram med kroppen, o bak med axlarna, kämpigt o försöka rida med en annan sits men de gick! Nu har vi mycket o jobba med, Sandra berömde mig o Ninja mycket på slutet! Kul :)
 
Sedan hoppning, tränade bland annat på 3 kombination och när vi avsluta låg utsprånget (oxern) på 130 (!!!) väldigt högt, lite pirrigt först, men när man red emot så pirrade de ingenting! ;) Var skitkul, jag o ninja har ju inga bra erfarenheter av 3 kombinationer sen tidigare, men idag fick vi en bra! Var jättekul o hoppa idag, och Björne är fortfarande bäst! Ninja skötte sig galant! Hon lyckades med en lite udda grej dock, vi red mot ett plank med 2 plankor högsta på 120 o så var de en precis under o en markbom då.. Tror ni inte hästen lyckades riva den undre plankan?! Haha ;)
 
Aja, skriver mer sen! Kolla när några andra rider nu, puss!!

Kommentarer
Postat av: Mathilda Efraimsson

Här fråge stund på min blogg nu så fråga på!

2012-07-09 @ 14:17:03
URL: http://mathildaasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0