2012-06-09

Lång dag för mig idag, men snart är de dags o säga hej till kudden o krypa ner under täcket o bara mysa till de! Först har jag lite uppdatering o ta tag i, skäms över mitt hemska bloggande idag, vad hände liksom? Hmm, aja.. Har ju som sagt haft hopptävling på Alleby idag, lokal idag + Pay n Jump som vi även hade en igår då! Ska dra alltihop, eftersom jag startade igår med, har redan hunnit rida 6 starter, haha! På 2 dagar är de ju inte helt lite, men äääsch! Kul som fan! ;)

Hoppade United en klass idag, en 110! Slutade med 4 fel, vilket är helt okej! Jag plockade henne lite på kombinationen som var räcke-räcke, dock rev hon inte den utan rev planket som hon kom alldeles som hon skulle på? Hm.. slarvmaja, jag vet att jag är i handen o plockar lite för ofta men på planket den här gången gjorde jag inte de o hon kom jättebra? Aja.. Får väl leva med de o hoppas de går bättre imorgon iallafall, inte för de känns som de kommer göra de men ändå! United är iallafall bäst i mina ögon! Min lilla snäcka! <3

Carolien var med o hoppa igår, 2 starter! Hade bara planerat att rida en 90 runda, men hon gick så fint att jag gick in en gång på 1m också, vi hade ett pet i båda! Samma hinder i båda också, haha! Men de gör inte så mycket, hon var otroligt duktig och hade inga problem med o ta sig runt en 1m bana, nu ska vi hoppa några 90-1m innan vi tar steget till 110! Hon ska ju ut på annons nu också så vet ni någon som vill ha en unghäst med kapacitet kan ni väl säga till va? ;) Hur som helst så gick hon jättebra o stadigt! Asnöjd med henne! :)

Anthony var ju här i helgen så startade jag honom 1m-110 också, hade 1 ner i 1m. Jag får ta på mig de, bestämde mig alldeles för sent för distansen i ett relaterat o de slutade med bakbensfel. 2 ner i 110, ena mitt fel, plockade lite för mycket, andra var bara slarv från hans sida, frambommen på en oxer, men men vad gör de! Han skötte sig superfint o jag har ju bara suttit på hästen en gång tidigare så jag är absolut inte missnöjd, var ju kul o tävla honom iaf! :)

Hoppade en 50 cm runda på Ada igår med, haha! Var faktiskt roligt o vi fick en rosett! Duktig Ada! :)

Frågor på de? ;) Puss o Kram på er!! Imorn blire mer tävling.. :)
Bilder kommer säkert upp lite senare! :D

//C

                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0