Det onda ögat

Alla har rätt till en åsikt. Alla får känna, vilja och tycka vad dom vill. Men bara några har rätt o uttrycka sig? Bara vissa? Dom som inte syns lika mycket? Eller? Jag är en person med starka åsikter, de ska gudarna veta. Enveten som bara fan. Och jag ger oftast blanka fan i vad folk tycker om mig eller mina åsikter. Passar de inte så läs någon annans inlägg? Prata med någon annan? Men ibland kan jag ta riktigt illa upp. Som när människor beter sig som att jag har mindre rätt till en åsikt än andra? Som när min åsikt är fel? Vem avgör de då? Vem avgör vem som har rätt eller fel? Ingen eller hur? Så sluta bry er om ni inte tycker samma. Tänk idiot, säg de inte. Man kan ta illa upp.

Alldeles för många går hem på kvällen och mår dåligt bara för att dom blivit kränkta eller annat. Allt för få bryr sig. Allt för få tänker inte på de och tror att de inte spelar någon roll. De spelar roll, de du säger, skriver tycker spelar roll! Så är de bara. Oavsett om personen i fråga blir sårad så de syns eller inte så spelar de roll. Alla ropar inte på hjälp.

Nu ska jag rida. Puss

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0