Mardröms start på dagen

Går upp i lite vild panik då jag blev frågad om o komma in o jobba tidigare pga att Emma mådde dåligt.. Skyndar upp till stallet ger hästarna frukost och börjar göra iordning Ninja för att kunna rida så tidigt som möjligt, fixar henne lugn o sansat och skrittar iväg på en häst som känns precis som vanligt men bara otroligt pigg o glad! Efter o ha skrittat en stund tar vi trav, en överladdad Ninja väljer efter ca 10 travsteg och övergå i galopp, först står hon o galopperar på stället helt skogstokig sedan drar hon istället iväg, innan jag får nere henne till skritt igen har damen redan hunnit anstränga sig rätt så kraftigt i kylan.. Skrittar en stund o efter hand känns hon väldigt stapplig och stel i bakvagnen, som att de inte hänger ihop. Blev värre i manegen så jag tog in henne slängde på back on tracket och utetäcket och skulle gå ut med henne, då vägrar hon röra på sig och står bara och slår med frambenen (något hon brukar ta till med när hon blir förbannad) när jag väl fick henne o börja gå hoppar hon på tå med bakbenen ut ur boxen, och då kom paniken.. Korsförlamning, fick i henne lite smärtstillande för att hon skulle slappna av lite, de hjälpte lite men hon har fortfarande ont.. Fuuuck, jag hatar när hon mår dåligt!! Vet liksom inte vad jag ska göra för att hon ska bli bättre! :(

Lider så otroligt med henne, nu håller Tessan koll så jag kan jobba men blir och åka ut o kolla henne ikväll igen! :( Min prinsessa, vi som skulle ha myshelg med massa rida ut o mys o pys! Korsförlamning brukar ju släppa ganska fort men de lämnar ju sina spår.. :/

Aja måste jobba på!
Puss /C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0