Trångsynthet

Jag är inte den typen av person som inte kan stå för mina fel eller brister.. Jag vet att jag gör fel, de är mänskligt eller hur? Alla gör fel, eller ja nästan alla verkar de tydligen som.. Är de så att de finns människor som är så bra på riktigt att dom inte gör några fel eller är de bara så otroligt självgoda att de själva anser att de gör allting rätt? Jag har en egen teori i de där men kan vara spännande o veta om jag har fel!

Jag har aldrig varit mycket för de där med själviska och självgoda människor, dom är inte mer värda eller hur? Ändå har dom en tendens o bete sig som att dom är värda mer, som att dom betyder något extra, ja som att dom är extra bra.. Vad är grejjen? Skulle inte klara o bete mig så, folk ser ju och hör ju? Känns som att empati och ödmjukhet segrar i slutändan. Synd bara att andras självgodhet ofta sårar och slår ner på vägen.

Jag orkar inte, jag tänker från o med nu inte lägga vikt vid människor som anser sig själva felfria!

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0