du vet hur de är

Fick en kommentar i lördags som påverkade mig hur mycket som helst, fick mig och tänka till och fundera på hur mycket du kan påverka en annan människas vardag, val och liv utan att änns veta om de. De är i vissa fall på ett bra sätt, men i vissa fall är de på ett dåligt sätt. Personen som kommenterat har skrivit en ruggigt bra kommentar  som jag verkligen tog till mig, han/hon har skrivit rättvist och ärligt. Missförstå mig inte nu, ärlig är inte alltid bäst, men i detta fallet var de de. En person sa till mig för ett tag sen "man ska ju vara ärlig" i mina ögon vinner ödmjukhet över ärlighet, ibland kanske de är bättre och vara tyst än o häva ur sig exakt vad man tycker. Ljuga ska man inte göra, men man kan istället välja och inte säga något alls. Med andra ord alltid tänka sig för, "måste jag säga detta? Sover jag bättre ikväll om jag säger detta? Vinner jag något på att säga detta?" Anyway.. tillbaka till kommentaren som inlägget handlar om,
 
"Jag vet precis hur du känner har varit utsatt för det själv. Jag red på alleby förut men privat ryttarna fick mig att sluta bara för att man inte hade råd att ha egen häst fick man rida någon annans vilket "ni" verka tycka va fel. Ni sa aldrig hej och bara kolla på en som om man vore ett miffo. Jag hata det själv och önskar att det inte skulle gå så långt att jag la av men något jag värkligen älskade. Men hoppas du hittar något bra ställe att ställa din uber fina häst. Jag önskar dig all lycka till. Även om jag inte gillade dig förut har din blogg förändrat min syn på dig helt och hållet. Ni såg ut att alltid vara så lyckliga ni tog mest plats men jag har nu fattat att det inte har varit så lätt. Kommer bli kul att följa vad som hände framöver :)"
 

Jag förstår tankesättet liksom, jag vet ju nu hur de är o titta på alla "glada" privatryttare som har allt dom önskar sig, jag vet också insidan av hela historien. 99% av våra privatisar är människor som är osäkra på sig själva, de tittar på varann och gör och köper samma saker, försöker smälta in och bli omtyckt, accepterad. När jag var yngre kunde jag bete mig på ett sånt sätt som o se ner på andra och tro att jag var något, de har gått över och jag skämms över vem jag var, jag trodde jag var en person med makt. Visserligen många årsen nu men ändå. De är verkligen en sida av mig själv jag lämnat bakom mig och hoppas att jag aldrig mer blir sådan, att de liksom tillhörde åldern. Jag ber om ursäkt för personen jag verkat vara och ber om ursäkt över den uppfattning du fått om mig, jag har verkligen försökt förändras med tiden.
 
Känner mig rörd över att du ändrat uppfattning om mig efter o ha läst bloggen, jag är verkligen inte den där lyckliga tjejen som fått allt hon någonsin önskat sig, jag har själv sidor och saker omkring mig som får mig och se ner på mig själv. Jag försöker numer vara en ödmjuk människa. Tack för att du visat att du är en större person än de flesta och gett mig en andra chans, och en chans att ändra din uppfattning om vem jag är.
 
Fler personer bör bli mindre trångsynta, fler personer bör vara som du.
 
Mvh Caroline
P.s. Visst är hon fin! ;) Min bästa prinsessa! D.s.
 

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Tummen upp <3

2012-09-03 @ 23:12:41
Postat av: Lisbeth

Kram!

2012-09-03 @ 23:33:00
Postat av: Tjejen med kommentaren

Jag blir hur glad som hels att se att du har satt dig ner och tänkt igenom vad jag skrev och att du vågar erkänna att du varit en av dom som har kollat ner på andra och att du nu skäms över det. Visst det kanske inte är bra att skämmas över sitt förflutna. Men det visar bara hur mycket du vuxit.

2012-09-04 @ 06:56:21
Postat av: Carro

Jag skämms inte över mitt förflutna med jag skämms över just de beteendet, visst är de väldigt vanligt hos ungdomar då väldigt många är just som jag var nu, men de gör de inte okej. :)

2012-09-04 @ 09:06:03
URL: http://claesons.blogg.se
Postat av: Tjejen med kommentaren

Jag menade inte att du skämdes över ditt förflutna utan att du skämdes över att du betedde dig som du gjorde. Jag tycker man skall vara stolt över sitt förflutna även om allt man inte gör är bra skall man va stolt. Det man har gjort har format den man är idag. Jag tycker du skall vara stolt för du har vuxit så grymt mycket sen jag såg dig första gången. En söt och glad tjej som ville bli ridande polis :)

2012-09-04 @ 14:50:01
Postat av: Carro

Vem är du? :p hur vet du de om jag inte pratat med dig?

2012-09-04 @ 23:51:14
URL: http://Claesons.blogg.se
Postat av: Tjejen med kommentaren

Jag var på en föreläsning för ett x-antal år sedan när det var en polis där och jag kommer i håg att du sa de då:)

2012-09-05 @ 13:03:33
Postat av: Tjejen med kommentaren

Jag var på en föreläsning för ett x-antal år sedan när det var en polis där och jag kommer i håg att du sa de då:)

2012-09-05 @ 13:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0