When it feels like it aint worth it

Då är de förmodligen inte de. Kämpar du hårt för något som fortsätter slå ner dig och som får dig o bli ledsen är de dags o sluta kämpa och gå vidare, för de är inte värt de. Alltid svårt, alltid! Och gå vidare från något som en gång gjorde dig lycklig. Men man kan alltid få de bättre, ingen är perfekt men saker, känslor och händelser kan bli perfekta. Sträva inte efter att själv bli perfekt, sträva efter att få känna den perfekta känslan! Den finns. Jag har själv inte kännt den än, men jag tror ändå på att den finns. Jag vill att den ska finnas, då gör den de, men hur dåligt ska man behöva må och hur hårt ska man behöva slå sig innan man fattar? Jag vill inte vara perfekt. Jag vill känna känslan av perfektion. Att de där passar mig perfekt. Förstår ni vad jag menar?

Jag orkar inte vara ledsen. Trodde de skulle försvunnit tills nu men de har kommit tillbaka och slagit mig i ansiktet. Var de verkligen värt smällen?
Jag orkar inte mer.
Jag önskar att jag räckte till.

Ibland måste man skrapa sin egen yta också för o se vad som finns.

/C


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Engelska dinosauriebandet StatusQuo turnerar fortfarande - efter närmare femtio år. En av orsakerna säger de är att de fortfarande saknar upplevelsen av den där 100%-iga spelningen, den där ALLT är perfekt. Alla i bandet är helt nöjda med sin insats, publiken är perfekt, lokalen, ljudet, vädret, ljudteknikern, arrangören etc. De har fortfarande inte upplevt det, men de strävar effter det. En del av det kan de påverka själva, men inte allt. Tror man kan överföra det tänket till mycket annat i livet.

2012-09-28 @ 23:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0