Bättre sent än aldrig

Hemma o i säng, inte änns trött! Eftersom jag ska upp tidigt så behöver jag egentligen sova.. Flisan och Sebbe ska till Alingsås o hoppa imorgon och jag vill verkligen komma upp i tid och hinna titta!

Roddan var superduktig idag, han har kommit långt sen Jenny köpte honom.. Vem kunde tro att den stora köttbullen som flytta hit för 1 och ett halvt årsen kunde såpass! Vi hade visserligen 2 nedslag men han hoppade och gjorde verkligen sitt bästa! En riktig klippa! :) Första nedslaget var på 2an, han titta lite på vattenmattan och jag blir ju lite osäker på hästar som är tittiga, tror ju att alla ska stanna. Vilket Roddan inte gör men jag red på lite extra medans han titta till o trampa om så vi rev det! 3an gick bra, 4an var kombinationen och den gick bra och vi fick faktiskt lite flyt. Lite mycket kanske haha, han fick upp farten och blev lång o lite flack på 7an o peta ner det. Men fick tillbaka honom till 8an så både 8an o 9an kändes bra! :) Dessutom gick han rakt på transporten!!!!

Duktig häst! Red inte lagklassen eftersom man bara får vara 3 om man inte har 2 juniorer. Resten av bulyckarna red fina rundor, hade varsitt pet i lagklassen men supersnygga rundor verkligen! :) Ser fram emot tävlingssäsongen sååååå mycket nu! :)

Imorn ska det förhoppningsvis hända grejer. Håller mina tummar o tår!

Well, dags o sova!
Puss /C

P.s. Stort tack Jenny för att du lånat ut din häst, så tacksam! D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0