People change

Alla blivit svikna av en vän någon gång, alla har tappat förtroendet för någon dom tycker om och vill lita, eller kunna lita på.. Faktum är att de aldrig bara en person nummer 2 som är skyldig.. Du har alltid själv en del i en konflikt eller i att en vänskap slutar dåligt.. Människor, vänner och alla runt omkring dig förändras, det går omöjligen att undvika. Men, försök innan du öser galla över någon att se till dina egna brister, vad kunde jag gjort annorlunda?
 

Jag har nydligen insett att jag förlorat någon som stått mig så nära, eller inte förlorat. Men vår vänskap har förädrats.. Jag har en stor del i det precis som person nummer 2, och de är skit tråkigt. Men livet går vidare och det är bättre att se till det som är positivt än till det som är negativt. En vacker dag önskar man att man tagit vara mer på det man hade.
 

Men samtidigt, lägg ingen energi på något som ändå inte verkar vilja fungera. Så kände jag nu, jag släppte taget. Det är dumt och lägga massa energi på något som uppenbarligen inte kommer och funka, man kan inte jobba själv för något. I en vänskap, eller relation eller whatever så är man alltid 2. Och det räcker inte att en drar alla strån till stacken. Precis som att det aldrig är 1 persons fel att 2 träter.
 
Tåls att tänka på, livet går vidare så varför inte följa med?
 

/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0