Söndag, igår!

Var verkligen en annorlunda söndag igår.. Gick upp tidigt precis som vanligt, hmm.. Jag o Joffi åkte upp till stallet o fodrade hästarna, mockade hos alla 3 djuren, Ninja, Zazou & Roddan. Sen ett kortare ridpass i ridhuset på Zazou innan det var dags att att sätta igång med Roddan! Eftersom han har varit lite svår och lasta så lastade vi i god tid, tog ca 30 minuter, vilket var 1 o en halv timme mindre än senast.. haha!
 
Väl på GFRK var det låååååång väntetid, snacka om att dom behöver speeda upp tempot på sin tävlingar.. Hästarna skulle börjat kl 13.00, istället började dom strax efter 2. Och jag hoppade någon gång strax före 5.. Suck! Första rundan var lite sådär skulle man kunna säga, jag red i ett lite för lågt tempo och Roddan var lite slö för min skänkel så han klämde in 2 i kombination där de skulle vara 1 och slutade med att vi rev utsprånget. Annars var han superschysst då jag hade lite dålig koll på vart skåpet skulle stå, verkligen jättepositiv häst med helt rätt inställning, superkul att Jenny hittat en sådan klocka! Andra rundan sa Jenny att jag skulle försöka lägga upp ett lite högre tempo för o få igång honom lite, så det gjorde jag. Och det gick verkligen mycket bättre. Han hoppade kalas och vi fick en rosett för felfri ritt, DUKTIG Roddan!!
 
Skönt att Jenny var med och hjälpte mig annars hade de aldrig gått, jag red "Ninjastyle" i början och Roddan fatta ingenting, haha. Jenny sa, att jag måste våga vara försiktig i handen och låta honom sköta det i princip och även om det inte kändes som om de borde funka egentligen så gjorde de verkligen det. Han visste precis vad han sysslade med hihi.. Återigen, duktig Roddan!
 
Är sååå glad att jag fått låna honom och får låna honom, även om det inte är min typ av häst så är han en klippa och det är verkligen inte lätt o låna ut sin häst till någon annan. Så Jenny ska ha stort supertack! <3
 
/C
Bilder och film kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0