Egoboost

Efter tips har jag bestämt mig för o skriva ett typ av egoboostinlägg! Hur får du självförtroendet och göra det du inte riktigt kanske vågar? Hur får du mod och våga ta nya risker, våga ta nästa steg? En tjej ville att jag skulle skriva lite om de, tänker mig typ hur man stärker sin självkänsla?

Jag tror inte det egentligen handlar om att skaffa självförtroende, jag tror det handlar om att våga pusha sig själv till nästa nivå för att därifrån få en liten extra kick med självförtroende varje gång du gör något som verkar svårt! Jag är själv inte vad jag kanske verkar bland folk, jag har fått uppfattningen att många tror att jag är helt orädd och bara går in o hoppar 1,20....? Haha njea.... Jag har vart otroooligt osäker på både mig själv och Ninja, till en början gick det åt helvete, hon vägra på de mesta.. Eller inte hon egentligen då, utan snarare jag.. Jag tveka, Ninja stannade. Men efter och ha haft en tränare som hjälpt mig har vi successivt kunnat höja ribban lite i taget!

Om 90 känns bra, pressa er o hoppa 95, när 95 känns bra pressa er o hoppa 1 meter, nästa steg 105, sen 110 osv.. Då börjar man med ett språng, avsluta med ett språng på 95, efter träningen kommer det kännas jättebra! Sen hoppar du de där 95 hindret tills det känns skitenkelt, vad har du gjort då? Jo, pressat dig själv lagom mycket och sedan höjt självförtroendet! Du kan om du vill, du kanske inte vågar men se till o göra det ändå! Ingenting kommer gratis?

Ni kan om ni vill, bara ge er fan på det! Ända rådet jag kan ge er, pressa er själva lite i taget!

Den här bilden är från en 110 på troya, samma dag hoppade jag min andra 120 någonsin! 3 månader tidigare stannade vi ut oss på 3e hindret i en 105... Hitta en motivationskälla, min är min mamma!

Hade gött, puss! /C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0