Mitt 2012

Mitt 2012 har innehållt mycket bra men också mycket dåligt, ska jag se en helhet i det tycker jag nog att de har varit ett rätt tufft år med mycket motgångar. Kämpigt men givetvis lärorikt och med en del framsteg och medgångar också, 2012 har inte bara varit dåligt de har också skett mycket bra detta året! :) Men det är dags att ta nya tag och göra sitt bästa för och få ett så bra 2013 som möjligt! :)
 
Januari
Januari månad bestod inte av så där väldigt mycket mer än snö, kyla, jobb och början på mina träningar för Björne, Januari är ju vanligtvis en relativt tråkig månad likaväl denna Januari. Träningarna till Scandinavium satte också igång!
 
 
Februari
Träningar fortsatte för Björne, vi åkte till fantastiska Trysil och sedan var de dags för
Scandinavium Göteborg Horse Show!
 
 
Mars
Jag och Ninja åkte på vår allra första tävling tillsammans och även vår andra, första i Vänersborg med ett inte så tilltalande resultat andra i Alingsås där det ändå gick någorlunda bättre!
 
April
Om jag inte minns helt fel så ägde både första och andra omgången rum här i Bohuscupen, första omgången på GFRK andra på Bulycke. På GFRK gick de inte så fasligt bra för Alleby, tror vi slutade på en 8e eller 9e placering, desto bättre gick de på Bulycke där vi kom 2a med laget, jag o P knep en 4e placering individuellt!
Här åkte även lille P ut på annons med en del spekulanter!
Jag och Olivia var också och tävla årets första partävling i Danmark!
 
Maj
Finalen av Bohuscupen ägde rum, jag och Ninja gjorde vår 120 debut, Carolien kom hem till mig och jag o P gjorde vår absolut sista tävling ihop sista helgen i maj!
 
Juni
Midsommar firades med DK pony cup i Danmark, vi hoppade meeting hemma på Alleby där jag hoppade både United & hästen Anthony, Carolien gjorde 1m debut, Patriks såldes och Nisse cup gick av stapeln och slutade med en 2a plats för team X som red sin första tävling ihop!
claesons.blogg.se skapades!
 
Juli
Åkte och provred lille Sebastian, mamma åkte sedan och hämtade honom och Amanda och Stina var här o träna med oss! Vi åkte till Falsterbo och vi var hos Björne på träningsläger, dessutom hann jag med och krocka min lilla bil!
 
Augusti
Rätt seg månad, Ninja skadad - missade träningslägret! Carolien hade 100 tappskor, och jag köpte ny bil! Passade också på och fylla år!
 
September
Tillbaka till tävlingbanorna, knep min och Ninjas första placering - En 2a plats i 110 på Bulycke, red min första tävling på Sebbe, Par SM där vi lyckades kamma hem ett brons med Sandra & Chack!
Carolien åkte hem till sin nya ägare i stockholm.
 
Oktober
Fortsatte höstens tävlingar bland annat Essunga där vi knep en 5e plats i 110n, 120 debut inomhus, sedan GFRK 110-120, vi började också träna inför vårat Lag SM i gymkhana lite smått! Carolien försvann ur mitt liv för alltid och lämnade ett stort tomrum.
Vann också vårt KM i hoppning!
November
Lag SM i gymkhana hölls på Göteborgs Fältrittsklubb 4 November, därefter red jag också mina sista 2 tävlingar för säsongen på Alingsås & Kungsbacka!
 
 
 
December

Jul och Nyår, mycket jobb, Ninja gick på vintervila och sen slog klockan 12 den 31 decmber och året tog slut!
 
 
 
/C
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Josefsson

Åh asså Patriks, så fin häst! Älskar den 3 bilden i Maj förresten. :)

2013-01-01 @ 22:01:41
URL: http://mandie.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0