Mr Polo

Historien om Mr Polo!
Maj 2007 åkte vi över med flyg för att vara med i EM i gymkhana. Jag var 16 år och detta var mitt absolut första EM. Hela det svenska laget skulle låna hästar, så när vi kom fram ser vi 5 boxar med svenska flaggan på. 4 med hästar i och en tom, efter att ha kikat på de 4 hästar vi tilldelats kollar vi in i den "tomma boxen".. Haha, där står Mr Polo och sträcker mulen upp till boxkanten, eftersom jag var minst fick jag helt enkelt bara acceptera den lilla ponnyn medans dom andra valde och kom fram till vilka hästar de skulle ha. De visade sig att Polo var rätt mycket bättre än vad vi trott så efter mycket snurr bestämde vi oss för o köpa honom. Galet, vi skulle ju ha en större ponny än Camelot (134cm hög) inte mindre?

Efter ca 1 månad kom han hem, som jag längtat! Och nu nästan 6 år senare har vi gått igenom nästan allt man kan tänka sig tillsammans. Individuellt SM brons, individuell seger, par sm silver & brons, lag sm guld, Scandinavium seger och en del andra Scandinavium placeringar, EM, VM, Nordic league vinster, NEC seger, partävlingsvinster och mycket mycket mer..! Ponnyn har ett hjärta av guld och en meritlista som få. Världens bästa ponny!

Jag älskar dig!
/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0