Helgens bravader

I helgen vet ni iallafall att jag har varit och tävlat, denna helgen var jag o min bästa Elin i Vänersborg för lite blandade klasser, helgen bestod av 2 debuter! På lördagen hoppade vi en 120 A:0, och sedan debuterade vi 125 A:0/A:0, på söndagen hoppade vi en 115 A:0 och sedan en Nationell 120 A/A:0 med totalfel.
 
Första 120n på lördagen hade vi ett ner och en volt på grund av någon läskig grushög haha.. Quilla tyckte iallafall att den var väldigt farlig, gjorde inte så mycket eftersom vi redan hade nedslaget haha! :)
 
I 125 på lördagen var jag gött nervös eftersom det var en debut, tyckte dock inte det kändes högt o det var ju skönt! Var iallafall helt inställd på att vi bara skulle få hoppa grunden så jag gick knappt omhoppningen, dock var det väl tur att jag iallafall skumma igenom den haha.. För till omhoppning kom vi och var 0a fram till sista hindret (kombination), så 125 debuten slutade på 4 fel i omhoppningen vilket jag var glad för såklart! :D
 
Tillbaka upp till Vänersborg på söndagen, dags för 115 som kändes lågt haha! :) Hoppade felfritt och hade väl en helt okej tid ändå tänkte jag, men eftersom speakern inte sa något så gick vi bort till släpet o sadlade av och bytte om från kavaj till tröja! När vi skulle gå bort och hämta vatten till Quilla så gick jag in o kolla Equipe och var helt säker på att jag skulle komma precis utanför placering som vanligt haha, nej då! Vi ledde minsann!! :)) Bara tillbaka och slänga på sadel o kavaj igen och in på prisutdelning! En vinst blev det på världens bästa Q!
 
I vår första Nationella start en 120 A/A:0 (ny bedömning) fick vi 2 nedslag, ett pga att jag svängde lite tvärt o blev lite ivrig haha och ett räcke pga missförstånd! Jättenöjd ändå då vi hade mycket bättre flyt i denna starten än i 120n dagen innan!
 
Så en nöjd o glad Carro åkte hem med världens bästa Q och världens bästa Elin från tävlingen igår! :)
Bilder kommer!!
 
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0