Mål 2013

Maria frågade mig om mina mål i år med Ninja och Sebbe, och sen ville hon även veta mina långsiktiga mål.
 
I år är målet med Ninja att få mina nollor 120 och även försöka starta någon 125, för att 2014 kunna gå upp på 130! Vi håller tummarna, för det. Jag blir ju rätt nervös när de går mot högre höjder på hinder och rider inte som jag borde då, och ibland gör jag rätt och så är Ninja lite slarvig. Men givetvis är det mest jag själv som brister. Men i år är inget inkörningsår som förra året så nu är det bara o köra på! Förra året var ju mitt och Ninjas första tävlingsår tillsammans så de var ju väldigt mycket nerver inblandat!
 
Långsiktigt mål med Ninja är 130, eventuellt kanske att hon ska kunna gå någon 135. Det beror helt på hur bra hon håller och hur bra vi fortsätter att fungera tillsammans. Men som sagt det är ett mål, inget tvång! ;) Mitt personliga långsiktiga mål i hoppningen är 140, drömmen är givetvis o kunna starta SM. Men det är väääääldigt långt borta, men man måste ju ha mål o drömmar annars kommer man ingenstans!
 
Sebbe då, målet med honom i år är att kunna rida alla grenar på tävling utan komplikationer, att han kan gå lag, par och individuellt utan att de är några som helsta problem! Självklart hoppas jag på och komma med i landslaget men vi får helt enkelt se! En del duktiga ryttare med och fightas om bara 5 små ynka platser så ingen är ju säkrad. Annars har jag inga direkta mål med Sebbe så, vi ska bara ha skoj!
 
Inom gymkhanan har jag inga personliga mål längre, rider bara för att det är roligt. Och hade jag satsat så hade jag garanterat satt upp lite mål, men eftersom jag planerat att sälja Sebbe om ca 1 ½ år så kör vi på nu bara för och ha skoj och för att Sebbe ska bli så grym som bara är möjligt! :)
 

Puss /C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0