Gött med fredag

Skönt med fredag, för då vet man att snart är det helg, jag ska börja min helg med och rida privatlektion för Mikael i dressyr idag, inte så kul men definitivt nödvändigt och nyttigt, hoppas bara Quilla håller med så att hon har lite energi sparad till idag! Hon fick ju faktiskt en vilodag igår så det ska väl inte vara för mycket begärt! ;)
 
Träningen på Sebbe igår gick kalas, eller alltså Sebbe gick kalas sen var jag o Olle på flumhumör alá Allan så det gick väl inget vidare så kanske men min ponny skötte sig kungligt! Jag är så glad!! Tänk att han äntligen börjat bli så bra, det känns otroligt härligt och ha gjort allt jobb själv också. Polo är ju till exempel en grym ponny men man kan ju inte ta åt sig någon ära för han har ju vart lika bra sen jag köpte honom. Inte Sebbe haha, han gick inte o bromsa eller styra när vi börja, nu funkar det och lite till! Bästa ponny! Jag är supermotiverad på nästa års tävlingssäsong! Men först, Scandinavium.
 
Ninja var också duktig igår, red ut en sväng och tog sedan galopp i paddocken, hon var så duktig och man kan inget annat än och le när man rider den hästen, fantastiskt!
 
Har lite andra planer på livet just nu också, men det får vi ta o prata om längre fram.
Puss /C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0