Tillbaka till vardagen

Hej alla läsare, jag är inte direkt stolt över min dåliga uppdatering denna helgen, men det är som det brukar bli med  mig på helgerna, jag hinner inte på dagen och på kvällen är jag för trött för att änns orkar tänka på o blogga, tyvärr. Men nu är det måndag och både tid och ork finns på plats igen! Även om jag fortfarande är dötrött efter helgen, men med en kopp kaffe blir det säert snart bättre. Var ju som sagt och tävlade i Trollhättan i helgen, 120-120-"125". Ni ska få filmer det lovar jag!
 
Är iallafall rätt nöjd med helgen, första 120n på lördagen hade vi 1 ner i omhoppningen, lite flack ridning på ett räcke! Sedan rider jag mot hinder nummer 13, då står nästa ryttare precis brevid med sin häst, och när jag vänder upp o rider an i tron om att hon iallafall kanske ska stanna där hon står även om det är en korkad plats att stå på så går idioten framåt och ställer sig precis bakom hindret....? Så jag får tvärstanna Quilla så hon inte hoppar hindret och ropa högt akta.. Och det ända hon säger är "jag var så fokuserad på mitt eget", VA FAN?! Om man inte känner att man kan hålla koll på det andra ekipaget på banan så kanske man ska stanna på utsidan eller så kanske man inte ska åka o tävla över huvudtaget, framförallt inte på nationell nivå??!! Pucko.... Hon förstörde iallafall hela min dag kan jag tala om....
 
På söndagen började vi med en till 120, 1 ner i fas ett. Lite övertaggad Quilla och en lite småstressad Caroline gjorde att vi gick av alldeles för tidigt på trippelbarren, och då menar jag verkligen alldeles för tidigt haha.. Så vi tog med oss bommen längst bak för hon klarade inte riktigt den längden det blev, annars hade vi rätt gött tryck hela rundan och 3 kombinationen gick lika bra om inte till o med bättre än dagen innan, kul! :) Jag som vart så rädd för dom haha..
 
125 Ackumulatorn var klass nummer 2 på söndagen och i TR står det att 5 språng ska ligga 5 centimeter högre än klassen höjd och att Jokern ska vara 10 cm högre. Alltså var 5 hinder 130, och jokern 135. Så när jag går banan och ser på hinderstöden (som hade höjderna skrivna på sig) att det faktiskt var rätt många språng på 130 och sen ser jokern kan man säga att hjärtat började bulta lite hårdare än vanligt haha.. Rundan började iallafall kalas, bäst rytmen på hela helgen fram till 6an när jag trycker av Quilla lite stort för och kunna få 6 jämna ner till trippeln istället för 7 jättekorta så väljer hon och trampa om, det blev inte så bra kan man säga, tokrev 6an men sen hoppa hon jättefint på trippeln haha. Och även på 8an som var en jätteläskig stor oxer haha, efter 8an var det dags för 9an, jokern eller det vanliga hindret.. Hade ju inte bestämt mig innan för vilket jag skulle ta men när jag hade hoppat 8an tänka jag bara, nä nu jävlar haha! Så vi hoppade jokern och dick ett supersprång, hur härligt som helst, och jag sken som en sol när jag kom ut haha! :)
 
VÄRLDENS BÄSTA QUILLA!!!! <3

/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0