Häst nummer 2

Dags och rida Ninja efter ett härligt pass dressyr på Quilli. Fick avsluta mig själv för o inte hålla på för länge, hon var verkligen  helt underbar idag. Ibland förstår jag varför människor gillar dressyr, men bara ibland. Apropå dressyr så gick våra helt grymmadressyrtjejer och vann div II på ponny igår! Beccis kvalade till eliten förra helgen dessutom, helt fantastiskt!

Jag har aldrig riktigt förstått dressyr, för mig är det något du måste göra för att hästen ska vara lydig, välriden och framförallt för att den ska hålla för allt det roliga. Ja inte så där måttligt intresserad med andra ord.. Men samtidigt blir jag djupt imponerad av folk som är duktiga på det! Det är faktiskt mycket svårare än det känns och ser ut.. Ah well, kanske man själv blir dressyrryttare en vacker dag, haha.. Bara om någonting händer o jag inte kan hoppa mer, de ska banne mig mycket till för att jag frivilligt ska göra de där! Haha :)

/C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0