Träning för Björne

Stressig dag igår, det vill jag lova.. Så därför blev det inte mycket bloggat efter jag åkt hemifrån. Egentligen var de väl inte så stressigt på förmiddagen men sen var det mycket o göra på på tok för kort tid.. Det gick, Quilla var ren och fin till träningen och vi kom i god tid lyckligtvis så de löste ju sig iallafall.
 
Väl på plats hade vi tur med vädret, vi gjorde i ordning hästarna och gick in i ridhuset, när vi kom in i ridhuset så öppnade sig himlen, och lagom tills träningen var slut hade de slutat regna, och började igen när vi körde hem, flyt. Vi gjorde mycket länga o korta galoppen igår, givetvis var Björnes favvo "21 metarn" med men igår jobbade vi på både 5 och 6 språng mellan sockerbitarna, variation! ;) Annars var det mycket svåra övningar med böjda och raka spår med långa och korta galoppsprång så det gälld och hänga med..Vi var nog rätt duktiga allihopa i början, sen körde det ihop sig för oss allihop haha, jag vart så förbannad på mig själv, kände mig som en kratta rent ut sagt. Sedan började Quilla fjanta sig för ett jäkla hörn och skulle minsann inte gå fram dit.. Tröttsamt! Men tack vare att Björne är så jäkla grym så fick vi ordning på det. Och sista rundan blev riktigt bra, alla galoppsprång kom där dom skulle och vi fick hoppa ett par språng på lite högre höjd, härligt!
 
Matt o trött efter den riktigt svåra träningen hade jag ingen energi o blogga.
Men här har ni! :)
Puss /C
Quilla o hennes gamla ägare Martina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0