Km i hoppning

Igår red vi KM i hoppning på Alleby, lektionshästar samt privathästar. Jag var anmäld på Jolie, men i lördags hämtade mamma hem en ny ridskolehäst som hon gärna ville se mig rida. Så jag red den på KMet också, mest för skojs skull. Dessutom så hoppade jag Ninja i clear rounden, hela 80 cm! Hon tyckte det var hur roligt som helst och vi lyckades trots hennes lattchiga humör rida en felfri ritt! Även Chuck Norris, nya hästen i stallet gick felfritt. Och fick en fin rosett!

Väl i KMet hoppade jag Chuck först, han hoppade 0a! Det gjorde även Jolie, trots hennes tappra försök o riva varje hinder! Och Erika o Prinzess var felfria, så det blev omhoppning. Var först ut med Jolie, hon rev insprånget i kombinationen men vi hade en bra tid på 28,något. Eriks red felfritt på 30,??. Så nu hängde det på Chuck. Ni som sett honom vet varför jag tänkte "herregud hur ska jag kunna slå den tiden på den här hästen". Ni som inte har sett honom, han ser verkligen inte ut som en hopphäst. Dessutom även om han kan hoppa kändes han inte som den pigga, vändbara typen! Men oj vad fel jag hade, galet vägvinnande galopp och svängde som en gymkhana ponny när det väl kom till kritan! Haha grym häst, vi fick trångt på 5 i omhoppningen på en linje vi ridit på 6 galoppsprång i grunden. Grym häst!

Så det blev en vinst iallafall, trots att jag verkligen inte trodde det!! :)
Vann på lektionsponny gjorde grymma Tova o Pikachu! Vann på privatponny gjorde efter en hård match Flisan på Aircraft, och lektions häst bästa Sandra o Jolie! Gryyymt och stort grattis till er :)

Ha en bra måndag allihopa!
/C
Zoey fick inte vara med för vi hade kurs i helgen och träning imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: sandra

Grymt ridet själv lillis!!!

2014-12-01 @ 12:20:31
Postat av: Mathilda Efraimsson

Kan du lägga upp lite bilder på den nya hästen? <3

2014-12-01 @ 14:18:45
URL: http://nattstad.se/mathildaefraimsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0