Minnen

Såg när jag kom in i ridhuset idag ett helt gäng med tjejer som red omkring barbacka på sina ponnyer eller medryttarponnyer. Det såg urmysigt ut, och fick mig att tänka på när jag själv var i den åldern o hur man sov över hos varann o sen spendera hela dagarna i stallet och red ut o busa eller lekte med hästarna i manegen. Barbacka, gymkhana, you name it! Kul var det iallafall.

Vad annorlunda livet är nu, vad man ändrar på sin syn om vad som är roligt. Man blir vuxen, tråkig och har inte alls samma energi.. Haha, otroligt egentligen.. Ser ungarna leka häst i paddocken eller manegen, hoppning eller longering vad som egentligen. Dom påminner så mycket om mig själv och jag tänker, hur orkade man?

Blev iallafall helt lycklig i hela kroppen av att se tjejerna. Underbart! Ibland saknar jag ponnytiden!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0