Just one of those days

Ibland känner jag bara att jag aldrig kommer vara bra nog för någon och att jag troligtvis aldrig kommer räcka till, ibland känns det som man kämpar i motvind och aldrig kommer fram. Jag har en sån där period nu som änna har hållt i sig rätt så länge, och jag är så trött på det. Förut fanns det en sak jag våga känna mig bra på, en sak där jag kunde känna mig stolt över mig själv och jag visste att jag kunde. Det självförtroendet gör ju också att man blir bättre oftast. Det var när jag red gymkhana, den känslan är sen länge bortblåst, men vi jobbar på o få det tillbaka. Men i höstas fick jag mig en jäkla käftsmäll sen ytterligare en i fredags och en till på lördagkvällen efter att ha läst lite här o var. Jag undrar ibland varför människor ska få andra o se sämre ut eller jobba för o trycka ner dem, svaret är ju egentligen ganska uppenbart, avundsjuka och svartsjuka. Men varför? Hjälper det?
 
Hästsporten är full av denna typen av människor, hoppning, dressyr, fälttävlan etc. har råd med det, gymkhanan dessvärre har det inte! Ändå är det där det är värst, intriger och rivalitet inom lagen och en jäkla massa föräldrar som tror dom vet bäst. Här om dagen fick jag se att enda anledingen till att jag är med i laget på alleby och sverige back in the days när Nisse fortfarande träna och även då Scandinavium är för att min mamma är gift med honom. Och personen som skrivit detta som jag fått läsa med egna ögon är en person som ska föreställa vara en lagkamrat. Och vad fan ska man göra då? Hålla huvudet högt? Hur lätt är det på en skala?
 
Förr när jag var yngre brukade jag tro att folk i hoppning köpte sin framgång allt för ofta, jag har vaknat och insett att pengar inte är något annat en ett sjukt bra hjälpmedel. Om jag haft råd med världscups hästar hade de inte automatiskt betytt att jag hoppat på den nivån, det ligger jäkligt mycket arbete och slit bakom den där framgången och och troligtvis en jäääääkla massa motgångar. Pengar är en källa, ett hjälpmedel, inget annat!
 
"För att korsa atlanten behöver du en flotte men det är enklare med en båt."

/C
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Josefsson

Du vet förhoppningsvis redan det här men det är skönt att höra också, men du har varit med i de lagen du har för att du är en jävligt grym ryttare och det kan INGEN ta ifrån dig!

Svar: Åh gullunge! Tack <3
Caroline Claeson

2014-02-03 @ 15:17:37
URL: http://mandie.nu
Postat av: Lisbeth

Sluta läs- Du kan inte göra nå´t åt det, eller hur? Det ÄR så när man är duktig - det sticker i ögonen på folk. Men det kan du inte göra något för att förändra. Ta hand om dej! <3

2014-02-03 @ 15:25:29
Postat av: Anna Lindwall

Jag blir så jäkla ledsen av att se det du skriver.

Du är en förjäkla grym ryttare både i gymkhana och hoppning, dessutom en stor förebild för många.

Den/dom som skriver detta måste vara från vettet.
Det du har uppnått inom gymkhanan har ingen annan i Sverige gjort. Den prestationen kan INGEN ta ifrån dig.

Ren och skär avundsjuka.

Du kan med gott samvete gå rakryggad med de prestationerna och med ett jäkla stort leende

Massor av kramar till dig <3

2014-02-03 @ 15:51:28
Postat av: Agnes Forslund

Skit i vad alla andra tycker och tänker, du är en grym ryttare och ännu bättre tränare! En riktig ryttare vet att ingenting kommer gratis :) winners never quit, and quitters never win. Stå på dig!

2014-02-03 @ 16:20:43
Postat av: Sandra t

Åh Carro. Det gör ont i mig när jag läser det. Tyvärr känner jag igen den frustrationen. Du är en fantastisk ryttare och person. Det kan ingen ta ifrån dig!

2014-02-04 @ 19:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0