människor är olika

Jag har tröttnat, jag har tröttnat på att hålla masken.. Det räcker väl snart? Varför ska vissa få komma undan med allting, varför kan vissa aldrig växa upp och bara ta sitt eget ansvar egentligen? Beror det på lathet eller taskig uppfostran? Jag orkar liksom inte mer, jag önskar att jag kunde få vara lite mer easy going, typ inte bry mig så mycket och bara låta folk göra vad sjutton dom vill, men jag är inte sån. Jag säger ifrån när jag har fått nog och jag blir förbannad ibland. Kanske är ganska stark som person, eller så är jag kanske jävligt svag som inte bara kan låta saker vara och gå min väg. Men det finns mycket jag inte accepterar, och ibland sätter jag ner foten tyvärr lite för tvärt och hårt, jag måste jobba med mitt humör det vet jag men ibland blir jag bara så jäkla trött.
 
Kan inte folk bara sluta tycka synd om sig själva hela tiden och och ta tag i sig själva istället? Förändring sker när man gör den, det flyger ingen stekta sparvar in i munnen man får för sjutton göra något själv också. Ibland tror jag att människor har fullt upp med och tycka synd om sig själva så dom glömmer av att rycka upp sig, glömmer av att deras liv ligger i deras händer ingen annans? Fast sen och andra sidan så har vissa människor inga mål och ambitioner i livet så dom kan ju lika gärna sitta där och tycka synd om sig själva för det har verkligen ingen betydelse........ Personligen hade jag kännt att allt var helt meningslöst och lite till om jag inte haft några mål i livet, men det får ju vara upp till var och en. Jag vill iallafall inte sitta när jag är 30, 40, plus och tänka "fan vad jag slösade bort tid" det räcker med den tid jag redan slösat bort på människor som bevisat att dom inte förtjänar den.
 
Våga vara den du vill....
 
 
/C

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0