plötsligt händer det

Jag brukar inte skriva särskilt intressanta inlägg, inte så värst provocerande eller liknande.. Men senaste 2 dagarna, efter mitt lilla uppehåll har jag skrivit ganska långa inlägg och kanske provocerande, eller intressanta, jag vet inte.. Jag länkar bloggen på facebook emellan åt och det har jag även gjort denna gången. Men aldrig tidigare har det lockat så många läsare. Så vad är det som gör folk så lästörstiga? Jag tror många läsare vill läsa den negativa delen. Inte många vill läsa om regnbågar o rosa ponnys.. Glada dagar lockar inte läsare. Eller har jag fel? Ilska lockar läsare. Helt klart. Ilska, pajkastning ja, det vanligt helt enkelt. Rätt så intressant när man tänker på det.
 
Till min nackdel så är jag oftast väldigt hetsig, blir jag förbannad över något som går jag på direkt. Eller i det här fallet så skriver jag direkt, jag tänker inte efter.. Tänker inte på vem jag kanske sårar eller vilka konsekvenser det ibland har, tyvärr. Jag borde verkligen ha lärt mig vid det här laget.. Men tydligen inte haha.. Men jag är på ett sett tacksam över det, ni får ju läsa exakt vad jag tänker o tycker? Inte en redigerad version som ser bättre ut, som får mig o se bättre ut. Ni får mig till 110 %.. Och läser ni min blogg så är ni ju fullt medvetna om det, eller hur?
 
Mitt förra inlägg var inte personligt, det handlade inte om mig personligen. Det handlade om mina tankar kring det hela, hur jag får för mig att människor kan känna. Jag vill inte vara på listan, jag önskar jag var bra nog - ja! Men jag vet att jag inte är det så det är okej. Jag rider lite mer kravlöst såhär. Men självklart önskar jag att jag orkade/klarade rida med högre krav, högre press. Just nu är jag inte där. Jag har alldeles för höga krav på mig själv för att leva upp till andras krav också!
 
Hmm.. Jaaa...
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0