Nöjd

Quilla gick fint idag, en rätt så grov miss från min sida men annars är jag jättenöjd. Har tappat självförtroendet helt och håller sen senaste träningen så nu försöker jag bara hitta tillbaka och idag kom vi nog ett litet steg på vägen tror jag, dessutom är det ett steg framåt i utvecklingen. Med motgångar kommer lärdom, och jag är en sjukt otränad hoppryttare så jag behöver så mycket feedback och lärdom som bara går för o komma vidare. Har ju trots allt bara hoppat lite ponny som 13-15 åring och sen började jag hoppa häst när jag var 20, Maya och Patriks till o börja med vilket kanske inte gav mig så mycket, blev mest osäker. Balans fick man av P dock. Och sen Ninja som jag vart jätteosäker på och nu Q som har i uppgift att lära mig, och ja det går väl sakta men säkert! Hon är en prinsessa som ställer upp så mycket som hon gör, helt klart!
 
Har uppenbarligen en svacka just nu där självförtroendet är i botten, och jag bara ser allt det negativa i allt typ. Kanske inte alltid utåt men inombords känner jag mig så jäkla kass, kan inte rida, kan inte hoppa, kan inte rida gymkhana tillräckligt bra och jag bara förstör min häst. Varje dag går tankarna i huvudet, visst har man små söta konversationer med sig själv där man försöker tala om för hjärnan att det inte stämmer och att man visst kan men hjärnan vinner, nästan alltid... Inte ok. Men idag sa Björne att jag borde vara nöjd så det är jag även om jag inte hoppade lika högt som vanligt.
 
Men alla har vi väl down perioder? Eller?
Tips på hur man kommer ur dom är varmt välkommet.
 
/C
Åh vad jag saknar dig.
Kan det inte bara bli vi igen nu?

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Du får helt enkelt börja med dressyr! Skämt åsido... Du e så mycket bättre än vad du själv tror, tro mig, jag ser dom flesta rundorna du och Q gör och ni gör ett otroligt jobb tillsammans! Så jäkla grymma och det går bara uppåt. Om du nu är en otränad hoppryttare och redan är så här sjukt duktig och ligger på denna nivån så ska vi se dig om några år, shit assååå! Dessutom ska du veta att jag hade inte varit där jag e idag om det inte vore för dig! Du e bäst storasyster, du e bäst!

2014-03-11 @ 23:22:31
URL: http://olssonelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0