Kurs

Dag 1,
 
Gick allt bra igår, lite markarbetshoppning för o få hästarna aktiva och oss mer aktiva efter hinder och mindre före. Han ville väl att hästarna skulle få ta tag i uppgiften mer själva utan att vi gjorde allt för dom, och att efter skulle vi hitta position och balans snabbt efter. Kan väl säga att det där med position och balans efter är Björnes prio på alla träningar så jag o Beccis kände oss som hemma haha! Fick hoppa något högre språng på ca 135-140 för att han ville att hon skulle hoppa upp sig, vilket hon gjorde först då, annars håller hon sig lite flack tyvärr. Men som sagt bättre på höjd.
 
Dag 2,

Fokus på kontroll i början, få igång en rund galopp med mycket spänst utan att hästarna skulle rinna iväg, jobbade med lite galoppbommar och galoppbommar till hinder, korta galoppen på relaterade avstånd och sedan kunna få fram dom på normala galoppsprång utan o tappa rytmen. Avslutade med o hoppa en bana på ca 110 cm. Trodde jag. Thomas ville sätta lite press på mig, spänna bågen lite ("lite"). Så han höjde så hindren låg väl på ca 135 cm, dom var lika höga som Ebba och hon är drygt 140 cm lång. Läskigt var det och jag klantade mig så in i bänken första rundan, fastnade i handen och styrde sedan undan sista oxern som såg rätt läbbig ut. Thomas som har en fantastisk förmåga och hitta rätt mentalt hos ryttare sa några ord och sa skritta 30 sekunder hitta fokus och sedan börjar du från början, hoppar allt, inklusive sista linjen. Okej, jag började om och kände att fokuset var med mig. Och hela rundan kändes så bra, fick verkligen till avstånden och och fick tillbaka henne emellan, blev så glad!! Helst när man tycker det är lite läskigt, och liksom ändå får till det! Tänk vad viktigt det är med fokus, och tänk vad prestationsångest kan förstöra mycket? Förresten så var alla i min grupp heeeeelt grymma idag! Och igår. Så otroligt vad mycket duktiga ryttare vi har!
 
Jag har iaf världens bästa häst hihi!!
/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0