Tävlingshelg i blå/gult

Igår var det till att gå upp klockan 5 för o sedan lasta hästarna och åka upp till Lysekil för att hoppa finalen av bohuscupen, jag har inte ridit bohuscupen varken förra året eller i år men eftersom Alleby låg nästan sist inför finalen efter väldigt mycket otur i Strömstad sist så fick dom inte ihop sina 8 ryttare så då åkte jag med, och eftersom det är uppklassade ryttare och halta hästar lite här o där slutade det med att jag åkte på Zazou, inte ledsen för det! Det är en jättego häst o rida!

Vi gick iaf felfritt i förklassen och fick en rosett, det gjorde även Erika, Beccis o Sandra. Så vi blev automatiskt ett lag! Beccis hoppa först o gick felfritt, sen var det Erika, även hon felfritt, jag starta som 3a i laget o gick också felfritt, och efter min ritt så hörde jag i speakern att jag gick upp i ledning, kul! Men när man startar i mitten räknar man änna med att någon ska gå om, men jag vann faktiskt individuellt på privathäst!! :D Sedan eftersom Beccis också placerade sig och Erika var felfri o precis utanför placering lyckades vi vinna för dagen också vilket var helt otroligt kul!  Men mest otippat av allt var att vi faktiskt vann cupen?! Beccis stoppade mig när vi var påväg därifrån o sa att vi kanske blev placerade i cupen, både jag o Erika typ skrattade o sa att de finns inte en chans. Sen hörde vi mammaligan, haha herregud vad dom tjoade! Vi vann banne mig cupen också!! Så jäkla grymt! Rätt bra ändå!

Väl hemma käkade jag middag och sen stendäcka jag någon gång runt 8 haha..

/C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0