Hästkunniga människor.. haha

Jag orkar inte, jag är inget proffs absolut inte men jag vill ändå påstå att jag har aningens hästvett innanför pannbenet iallafall, svårt och någonsin bli fullärd, troligen omöjligt men man får ju försöka få in så mycket det bara går. Anyways, hur tänker folk?
Tex, skritta fram hästen.. Måste man inte göra det även om man ska longera/tömköra? Det trodde jag iaf.. Sen kan det ju vara bra o veta hur man faktiskt spänner in en häst också.. Suck!
Fodring, varför ska hästen ha typ 2 kilo krafft morgon o kväll, eller alltså.. Behöver någon häst det? Helst när dom har fri tillgång till hö?
Enhäst transporter, inget som skadar hästen. Men, jag förstår inte varför man köper ett enhästssläp? Tänk om den helt plötsligt blir bredbensåkare? Då står man där..
Skänkla hästen hårt i sidorna och rycka i munnen samtidigt, effekt? Negativ..
 
Helt ärligt så är det mest småsaker man ser och sedan funderar på.. Säkerligen mer en dessa, och det är liksom funderingar jag inte har förståelse för. Säger inte att det är fel.. Inte allt iallafall, men i min värld är det inte rätt..
 
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0