Hattrick

Igår, 2/11 så gick finalen i SM lag av stapeln i gymkhana på Göteborgs Ridhus i Delsjön, vi red ett kval i mitten på september upp på Valsäng och efter att ha kvalat in red vi alltså finalen på GFRK igår. I final var Alleby, Alingsås, Hålta och GFRK. Efter 2 spännande omgångar tog vi (Alleby) hem guldet, sjukt härligt varje gång man vinner SMet, är som en lättnad liksom. För det är ju faktiskt det man strävar efter varje år. 2a blev Alingsås, bronset gick till Hålta och GFRK kämpade till sig en 4e plats i SM 2014. En eloge bara att komma till final, helst då dom är ett av väldigt få lag på lektionsponnys!
 
Till titeln, i år har jag vart med och vunnit par SM, Individuellt SM och Lag SM vilket innebär att jag gjort ett hattrick. 2a gången jag vinner alla 3 på samma år, första gången var det på Chack Matt en helt fantastisk ponny som vunnit många titlar genom året med mycket olika ryttare. Men i år var det på min alldeles egna lilla Sebastiaan som jag tränat upp alldeles själv, och det ger ju en helt annan känsla såklart. Man får lite tillbaka efter allt slit och jobb man lagt ner. Han är verkligen en helt otrolig liten ponny, bästa jag någonsin haft! Jag har verkligen aldrig vart med om maken, han har gjort sådana framsteg det senaste året så det är inte klokt han har gått från o vara harig och helt okontrollerbar till självgående och superlydig. Han gör allt han kan för o göra rätt så man ska vara glad, han har lärt sig att lyssna på små kommandon istället för slit o drag. Mitt lilla stjärnskott, han är verkligen one of a kind. 
 
/C
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda Efraimsson

Du är riktigt grym!!!

2014-11-03 @ 22:04:01
URL: http://nattstad.se/mathildaefraimsson
Postat av: E

DU ÄR BÄST

2014-11-03 @ 22:26:43
URL: http://www.olssonelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0