Sovmorgon?

Tävlingen börjar inte försen sent idag så dra mig baklänges men jag fick faktiskt sovmorgon! Eller, skulle fått om inte kroppen var inställd på o vakna tidigt.. 8.30 vaknade jag, pigg som en mört! Kul....
Ska iallafall till Kungsbacka och tävla i eftermiddag, hoppas att det blir kul men så som Zoey betedde sig i tisdags så vet jag inte om jag har så stora förhoppningar.. Hon vart ju helt skogstokig! Nåja.. Vi får se, funkar det inte så funkar det inte.. Då får man gå vidare.

Om det är något jag lärt mig genom alla år med häst så är det att man inte ska slösa bort sin tid på hästar som inte vill och hästar du inte passar ihop med. Det är bara onödigt, vi rider för att det är skoj och om du har en häst som inte ger dig den glädjen den ska ge då är det bättre man byter. För både sin och hästens skull! Varför traggla? Du vinner inget på det.. Och ingen kan se ner på dig för det heller, gör dom det är det av avundsjuka.. Hästfolk hatar när det går bra för andra, så det så.. Tragiskt!

Alla människor funkar inte ihop, samma gäller ryttare/häst - vi är olika individer. Hästen kan vara hur bra som helst, men den måste inte vara rätt för dig.
/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0