Torsdag betyder nästan fredag

Hemma från stallet och sitter nu med mamma o myser med lite glögg, nog för att det är kallt o rått ute och inte så himla mysigt väder o vara ute i kanske. Men det är ju sjukt mysigt och sitta inne med något varmt o dricka och titta på serier. Sen när allt julmys kommer också kommer det ju och bli ännu mysigare, yey! Älskar julen, tycker inte om vintern, men julen - underbart! Alla lampor och allt pynt o god mat och allt som hör till, love it! Det och skidåkning måste ju vara det enda vettiga som vintern har att bjuda på, för kyla har jag inte mycket för. Ush!
 
Iallafall så är det torsdag kväll och det betyder snart fredag! Och sen en helg fylld av häst, på lördag ska jag och Elin till Billdal och kolla på hoppning, 130-140-150. Coolt!! En kille som tränar för Björne med oss, som heter Arvid ska starta 150 på lördag, så jäkla grym! Det är till o med hos Arvid vi tränar för Björne förresten, Stall Holmegård i Stenungsund. Ska bli kul och se Arvid hoppa iallafall, han är verkligen skitduktig! Och jag är jätteavundsjuk.... Men men :)
 
Åh, idag har jag förresten ridit Zoey, för första gången ordentligt på en vecka. Eftersom hon gått på penicillin. Eller ja ordentligt vet jag inte om man kan kalla det. Men jag har motionerat henne ca 30 minuter oansträngande i alla gångarter för o se hur hon kändes. Hon var väldigt pigg, men också stel i sidorna, antar att det blir så när dom vilar nu på vintern. Men hon ska säkert kunna komma loss sig snart, min lilla prinsessa! :)
 
Nu blir det GG och sängen, puss puss!
/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0