Denna dagen....

Ingen rolig dag idag, tråkiga nyheter på ridskolan och lite bråkigt väder och bara allmänt segt o deppigt.. Skönt med fredag imorgon, få mysa med hästarna och förbereda inför tävling. Älskar inte bara o tävla, älskar också o sitta o mysa i stallet och bara få rå om mina hästisar med förberedelser inför vad som väntar nästa dag! Det kan verkligen sätta lite ljus i vardagen! Jag har också världens bästa hästisar så det är inte helt fel, om jag till exempel är bortrest så saknar jag hästarna mest av allt! Dom är mina solstrålar, så enkelt är det. Min lillebror hade sagt till mamma att allt är inte hästar o ridning här i livet, men jag håller inte riktigt med. Kanske inte är allt men det är fan det mesta, åtminstone i min värld!
 
Även om vädret är lite bökigt o vara ute i så är det ändå fantastiskt mysigt! Sitta inomhus med en kopp te o höra regnet o vinden på utsidan är ändå en sjukt hög mysfaktor! Är man inne i stallet är det också mysigt, ända tills man behöver gå ut till ridhuset eller tömma skottkärran, då är det inte lika mysigt längre haha!
 
Har iallafall fått ridit Zoey, klippt sebbe, friserat Spike, mockat 3 boxar varav en som tömdes o byttes från spån till spånpellets och fixat med lite andra saker idag. Blev inte så effektivt som jag trodde tyvärr, men ja man kan bli lite ofokuserad ibland!
 
Äsch, ser iallafall fram emot fredag imorgon! Älskar fredagar, skulle nog kunna säga att det är min nya favoritdag!
Nu blir det te, gossip girl (tänkte faktiskt titta på det igen) och sängen! För imorgon väntar en lång dag tror jag! :)
 
/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0