Dressyrryttarens problem

Vi hade dressyrtävlingar på Alleby i helgen, både lördag och söndag och detta på ponny. På söndagen gick finalen av stapeln i div ll. Detta innebär alltså att ryttarna ska kunna hantera ett L:A1 program med bland annat skänkelvikning (tror jag haha) och ryggning och aningens förvänd galopp, tror jag som sagt.. Haha. Allebys lag vann för dagen och kom 2a totalt i divisionen, sjukt bra jobbat!

Men iallafall, till sak nu då! Efter en dressyrtävling hör man alltid, utan undantag hur orättvis domaren har varit, alltid. Det är alltid någon som får sämre procent än vad dom tyckte dom förtjäna eller någon som får en kommentar eller en siffra dom tycker kändes orättvis eller felaktig. Snacka om att det är guld o vara dressyrryttare eftersom att du alltid kan komma med ursäkter, haha! Är det inte domarens fel så är det ungen på läkarens fel eller funktionären till insläppet som inte släppte in dig i tid eller något annat fånigt. Men klassikern är ju såklart, domaren var dum!
Man kanske skulle bli dressyrryttare ändå? Eller inte haha..

Menar inget illa med detta och drar verkligen INTE alla över en kam men det är ganska komiskt! Haha.

Rätta mig om jag har fel! ;)
/C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0