Sebastiaan

Tänkte dra hela 'Sebbe ska säljas' storyn. Och vill börja med att säga att han ska inte säljas nu, utan eventuellt efter sommaren. Det är inte änns säkert ännu, jag har bara börja fundera på det, försökt börja vänja mig vid tanken för att en dag faktiskt ta det svåra beslutet o sälja min lille plutt unge. Jag älskar denna ponnyn till döds, men jag känner att jag inte har tid för honom längre, jag har inte tid och rida gymkhana på landslagsnivå. Hoppningen tar för mycket tid, och hur mycket jag än önskar att jag kunde hinna med båda och ha råd med båda så går det inte, inte särskilt länge till iallafall, och verkligen inte om jag ska komma dit jag vill i hoppningen. Har ju 3 stora hästar nu, o även om Quilla bara promeneras och Ninja bara skrittas o travas så är det 3 hästar o ta hand om plus Challe, så 4 egentligen. För där ska det ju hanteras o grejas med och när det är dags för honom och flytta hemifrån då är det ju ett nytt föl kommet förhoppningsvis som ska tas om hand och hanteras. Så det är lite meck!
 
Så småningom ska Ninja också säljas för att man ska kunna få in lite nya yngre förmågor i stallet, och det känns också riktigt pissigt. Eftersom hon är världens finaste häst så kommer jag verkligen ha jobbigt med det, men hon förtjänar o hamna hos någon som kan ha henne som sin nummer 1! Hon är ju verkligen hästen med stort H som ger allt o lite till. Världens snällaste och coolaste häst! Som också visat sig vara en helt fantastisk mamma!
 
Så såhär ser det ut iaf, Sebbe kommer säljas så småningom och även Ninja.
Säger inte att jag kommer sluta med gymkhanan, men kommer och sluta satsa på den. Någon gång måste man ju sluta ändå, kommer nog vara lika svårt när man än gör det så att säga.
 
/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0