Dressyr för Anki Tifelt

I onsdags var jag som ni vet iväg på dressyrträning, detta var för ingen mindre än B-tränaren Anki Tifelt som själv tränar och tävlar på Grand Prix nivå.
Ska jag vara helt ärlig så åkte jag dit för att jag kände mig tvungen, eftersom jag tänkt söka flyinge igen i vår så måste jag ha intyg från B eller A tränare för att änns ha chansen att komma in. Men, i onsdags fick jag prova på något som var helt nytt för mig, att träna dressyr och ha roligt!
 
Zoey gick inte jättebra, och jag red inte jättebra, vi har mycket och jobba med och fick endast små små resultat på träningen för dagen. Men sjutton vad bra det var ändå, jag fick så mycket "aha-upplevelser" och bra inputs i min ridning, jag trodde inte änns det gick att få så mycket bra grejer på 45 min!
Dessutom kände jag att vi faktiskt har lite potential, jag och Zoey, lite potential att faktiskt ändå rida ihop lite procent i några låga dressyrklasser. Det är ju absolut inte målet med detta och börja tävla och satsa på dressyr, men det är ändå kul att veta att man skulle kunna åka ut om man vill någon gång ibland och kanske inte få allt för dåligt resultat!
 
Mitt betyg på Anki Tifehlt är iallafall toppen! Hon var ödmjuk till min o Zoeys låga nivå, ödmjuk till sin egen förmåga som ryttare. Inte alls full av sig själv, eller änns en tendens till o se ner på mig som hoppryttare, snarare tvärt om isåfall. Hon pratade gott om hoppryttare och rynka inte änns på näsan när vi nämnde gymkhanan. Kom med extremt mycket bra info och inputs till min sits, och inverkan. Hon läste av Zoey på¨ca 10 minuter och visste hur jag skulle rida på just denna typen av häst! Jag tror det är otroligt bra att hon fortfarande tävlar själv, hon kändes liksom uppdaterad och med i gamet, skönt!
 
Oj, detta blev långt, inte riktigt meningen!
Så rundar av med att säga att det var första gången dressyr var roligt, så får ni göra vad ni vill med det infot.
Tillbaka vecka 8, nu är jag motiverad på att jobba vidare hemma och visa resultat för Anki nästa gång!
Puss o Kram /C
Impressive indeed.
Mycket gammal bild dock, som ni kanske ser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0