Tävling Trollhättan 8/2

Hej hej, bloggpaus i lunchrasten.. Man får försöka hinna med det emellanåt men det är jäklit tight vissa dagar, som tex igår. Sen hade jag tänkt hinna blogg mellan mina pass för Björne i tisdags men det gick inte för när jag väl var ute och hade tagit hand om Challe och stoppat i mig något att äta var det dags att lasta av häst nummer 2.
 
Söndag iallafall.
Första klassen, 1,00 meter på Ninja. hennes första tävling på nästan 2 år. Hon tävlade senast i Maj 2013!! Inte igår direkt, och det märktes. Hon var sjukt glad och få komma ut igen, galenpannan. Snacka om att jag saknat denna lilla lyckobubbla så det skriker om det. Hon hoppade mer än väl och var jätteduktig, bara piloten som red iväg henne lite på ett hinder i omhoppningen så vi missa en sväng jag planerat att ta. Men med en relativt bra tid och dubbelnolla tok vi en 6e plats i vår första tävling sedan maj 2013! Grymma hästis!
 
Klass 2, som var en 1,10 hoppning red jag på Zoey. Gick jättebra i grunden och fram till 3 hindret i omhoppningen. Vi kom aldrig riktigt fram till det hindret, haha. Som låg i en vänstersväng. Vänstersvängar har varit mitt o Zoeys största problem, just att hon ofta kryper in bakom hand och låser ut hela min högerskänkel vilket gör att jag tappar hela högersidan, dock var detta inte problemet i söndags. Utan upp i svängen som låg precis vid ingången tyckte Zoey hon var klar, och när jag drev på henne var hon ett riktigt bitchigt sto och bara ställde sig o sparka bakut. Efter 3 försök att komma ur svängen var vi ju tyvärr uteslutna. Men det gjorde inte så mycket, jag hade ridit fram alldeles för dåligt och kunde därför inte klandra henne för att hon tjura ihop. Bestämde mig iallafall för att ge 120n ett försök!
 
3e klassen blev alltså en 120, A:0. Och jag var så nervös som jag bara kunde bli tror jag, ush nästan haha! Kände mig som gele i benen och väldigt kraftlös! Men är otroligt stolt över min lilla häst och till o med över mig själv då vi red den bästa rundan vi någonsin gjort tillsammans tror jag! Så himla go känsla, bara o jobba vidare på det nu!

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0