Dressyrkärring

Idag bär det av till Kungälv igen för mig och Zoey, mera dressyr! Man kan väl säga att vi behöver det. När jag sitter här hemma o tänker på det är jag högst omotiverad för jag vet att det kommer vara svårt och jobbigt, men när jag kommer dit kommer det troligtvis vara lika roligt som sist. Gäller bara o bestämma sig för just det, att det kommer vara kul!
Har ingen dressyrsadel, tycker att det är lite pinsamt o dyka upp utan dressyrsadel hos en så duktig tränare som Anki så sist lånade jag Beccis sadel. Den kändes dock lite stor då jag hade svårt o komma ner med sitsen i den. Det blev lite ovanpå känsla och jag kände mig väldigt skumpig. Tror jag behöver ha en 16" tums, det är mer lagom.

I hoppning är det inte så noga om sadeln är lite för stor, mina sadlar är 17" och det är egentligen för stort för min rumpa men passar hästarna bättre. Men när det kommer till dressyr tycker jag det är lika viktigt att sadeln passar ryttaren som hästen eftersom du sitter på ett helt annat sätt i dressyr. Det är svårt och hålla fokus och prydlighet när du har fullt sjå med att försöka sitta still i sadeln!

Nää, tack vet jag hoppsitsen! :)
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0