kick off

Jag är nog medlem i världens bästa klubb, helt underbara människor och hästar. Jag älskar er allihopa!
 

Idag har vi haft Kick Off för alla ryttare som ska rida någon typ av lagtävling för Alleby under året. Främst då inriktat mot Bohuscupsryttarna, lagledare och föräldrar. En mycket trevlig tradition som våran fantastiska ordförande har startat upp. Vi käkar, delar upp oss i lag (uppdelat i tävlingsgrenarna) och kör 5-kamp. Och har helt enkelt bara jäkligt skoj! Eftersom hopp-häst laget var ganska få och mina ponnytjejer o både hopp o gymkhana var många fick jag vara med i hopp-hästlaget! (Som för övrigt alltid vinner 5-kampen haha ;))
Har iallafall haft en jättetrevlig kväll med massa härliga människor. Det är helt otroligt att vi har så mycket bra folk i vår klubb, snälla, glada och helt underbara människor som alla samlats pga det bästa som finns på denna jord, nämligen hästarna.
 
Tänk om dom förstod hur mycket lycka dom gav oss här i livet, hur mycket gemenskap, kärlek och glädje dom sprider runt om sig genom o bara finnas där. Folk som inte rider eller håller på med hästar har ju ingen som helst förståelse för detta, till deras egen förlust då givetvis. Hästar är mer än skitlukt och smuts under fingernaglarna. Det är mer än att bara åka omkring i sadeln ett par minuter i veckan. Det är den absolut mest prestigefyllda sport jag kan komma att tänka på.
Dessutom så otroligt mycket slit för så få minuters njutning, och den lilla milliprocenten framgång jämfört med all motgång? Pff.. Det är minsann ingen dans på rosor inte.. Och så säger dom att ryttare är lata och att hästen gör allt jobbet, alltså min kära spann vatten!!!! Tror ni inte att alla hade ridit på världscups nivå isåfall? Tror ni inte alla som någon gång ridit isåfall fortsatt? 90% av alla som börjar rida slutar i tonåren för att dom ger upp, dom inser att dom aldrig kommer bli det dom vill så det är lika bra o skita i det. Antingen så tror dom inte det går eller så orkar dom inte, och oavsett orsak till att man ger upp, så är svaret samma. Du har inte vad som krävs. Och kommer aldrig o få det heller för den delen. För ger man upp så lätt så hade man aldrig klarat det ändå.
 
Oj, seglade iväg lite från ämnet här kände jag.. Men aja!
God natt på er iallafall, puss o kram!
/C
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0